
01 mai Cele mai bune metode de promovare online
Care sunt avantajele mutarii afacerii tale in mediul online?
Ultimele noutati in privinta modului de organizare pe timp de corona virus ne-au dat de inteles ca va trebui sa ne obisnuim cu ideea de distantare sociala si cu limitarea iesirilor in public. Pentru mediul de afaceri asta inseamna o intrerupere a activitatii pentru o perioada nedeterminata. Clienti pierduti, comenzi sistate si practic un inghet absolut al tuturor veniturilor.
Din pacate, platile nu sunt puse pe “hold” (rate, chirii, furnizori etc.), ceea ce inseamna ca multe firme sunt in pragul falimentului. Daca perioada de urgenta continua, atunci majoritatea afacerilor micute, sau a start-up-urilor se vor inchide. Nici intreprinderile mari nu se vor afla intr-o situatie mai buna. Fiecare zi ce trece este o zi mai aproape de insolventa.
Suna ca un viitor destul de sumbru, insa este o realitate ce nu poate fi ignorata si daca nu se fac schimbari, atunci firma ta este intr-un pericol real.

Cu siguranta te-ai uitat la stiri si ai vazut numeroasele reportaje conform carora unele business-uri s-au orientat catre mediul online. Ba chiar au si afirmat ca le-au crescut vanzarile si ca au reusit sa penetreze o altfel de piata. Nu sunt doar stiri de senzatie – aceste schimbari in bine chiar au radacini reale. Sunt povesti ale unor antrepenori ce au identificat oportunitati de dezvoltare pentru business-ul lor si au profitat de ele.
Viitorul este in desfacerea activitatii pe online – acesta este un fapt sustinut de multi specialisti si consultanti economici. De ce? Care sunt avantajele mutarii afacerii tale online?
Mai multa independenta si flexibilitate. Nu este musai sa ai un sediu deschis in fiecare oras din Romania pentru a-ti vinde produsele. Poti activa in Timisoara insa de acolo sa vinzi oriunde in tara.
Costuri scazute. Doar fiindca nu este necesar sa ai numeroase sedii, din start iti va minimaliza costurile – eliminarea platilor chiriilor. Nu doar atat, insa vei elimina costuri cu angajati, depozite, reparatii si tot asa.
Expunere la un numar mai mare de clienti. Stiai ca o campanie online bine pusa la punct iti poate aduce afacerea in atentia a sute de mii de potentiali clienti? Chiar daca nu toti vor cumpara produsele tale, orice aditie va fi binevenita in comparatie cu lista de consumatori offline.

Promovarea online este una dintre cheile de succes pentru o afacere care vrea sa se extinda. Insa inainte de a porni in aceasta directie, trebuie sa te asiguri ca ai un website bine pus la punct si potrivit pentru produsele tale. Fara un site, nu se poate face tranzitia in mediul online. Practic acesta este “sediul virtual” unde clientii tai se pot familiariza cu ofertele tale.
Acum ca am stabilit ca una dintre cele mai bune optiuni pentru firma ta este sa se integreze in mediul online, care sunt urmatorii pasi? Sa spunem ca ai si un website bine construit (structura clara, continut specific, pagini optimizate etc.). Altfel zis, ai trecut deja de o etapa extrem de importanta. De aici urmeaza promovarea online. Este timpul sa te faci remarcat de clientii tai. Cum? Noi iti propunem 5 metode de promovare online care te vor ajuta sa devii vizibil si sa descoperi un nou mod de a iti creste afacerea.
5 metode de promovare online: care sunt cele mai bune metode de marketing digital pentru afacerea ta?
Daca te-ai hotarat sa faci mai multa promovare online pentru afacerea ta, foarte probabil obiectivele tale sunt legate de diversificarea portofoliului de clienti, sa faci fata competitiei si/sau sa iti cresti rata de profit. Poate fi extrem de benefic sa iti redirectionezi afacerea online, mai ales in timpul pandemei COVID-19. Pentru unele firme asta este singura sansa de supravietuire.
Insa care sunt 5 metode de promovare online de care ai putea sa profiti? Noi am pus la punct o lista cu 5 optiuni demne de luat in considerare:
- Google Ads.
Motorul de cautare Google este folosit de 90% dintre utilizatorii de Internet. Practic orice cautare incepe cu Google si daca vrei vreo sansa sa fii gasit de clientii tai, trebuie sa depui eforturi sa apari in pagina cu rezultate. Acest motor de cautare (ca toate tipurile de motoare de cautare), functioneaza dupa o serie de algoritmi precisi si returneaza rezultate (adica link-uri la website-uri) in functie de “cuvinte cheie”.

De exemplu, sa spunem ca ai un magazin de haine si ai pregatit cateva oferte interesante pentru colectia primavara – vara 2020. Oamenii interesati sa cumpere haine online, vor cauta in Google dupa variate cuvinte cheie precum: “rochie dama pentru vara 2020”, “magazin online haine barbati”, “cumpara haine online la preturi ieftine” si lista poate continua.
In functie de obiectivele tale, se vor alege cateva cuvinte cheie predominante, care sunt cautate cel mai des de clientii tai si care pot genera cele mai multe vanzari. Apoi, pe baza acestor cuvinte cheie, se vor crea reclame speciale pentru motorul de cautare Google. Puterea Google Ads este enorma. Iti poate creste exponential numarul de accesari ale site-ului tau cat si volumul vanzarilor.
2. Google Display Ads
Google Display Ads are la baza acelasi principiu ca si Google Ads numai ca scopul este altul. Vei folosi Google Display Ads daca obiectivul tau este sa targetezi o audienta nisata si vrei sa te faci cunoscut in randul clientilor tai. Practic este o strategie pe termen lung pentru a-ti construi un brand puternic si de incredere
3. Facebook Ads

Facebook are milioane de utilizatori in intreaga lume si este una dintre cele mai populare si indragite platforme de socializare. Oamenii petrec pana la 5 ore / zi pe Facebook uitandu-se la video-uri, imagini, participand activ in conversatii (fie private, fie in grupuri) si impart intre ei variate forme de continut. Fara indoiala si clientii tai sunt aici. Iar daca ei isi petrec timpul pe Facebook atunci si tu trebuie sa prezent aici.
Facebook ofera afacerilor posibilitatea sa comunice oricand cu clientii lor. Cum? Prin crearea unei pagini de business. Iti poti prezenta serviciile si produsele tale intr-o maniera informala si usor accesibila ORICAND. Facebook Ads iti permite sa creezi postari sponsorizate pentru a targeta o audienta specifica. Este e o unealta foarte puternica si foarte de ajutor pentru o promovare online de succes.
4. Instagram Ads

O alta platforma de socializare care s-a bucurat de popularitate in Romania este Instagram. Modul de comunicare este diferit fata de Facebook: aici accentul cade pe imagini si transmiterea mesajelor intr-o maniera vizuala. De asemenea si utilizatorii sunt mai tineri decat ca pe Facebook (18-40 ani).
Instagram Ads este o metoda eficienta sa iti promovezi afacerea online. Poate fi un succes instant pentru un salon de coafura: o poza cu o tunsoare moderna sau cu un par proaspat vopsit in nuante vii si atragatoare. De regula, promovarea produselor de slabit, cosmetice, vestimentare aduc cele mai multe reactii din partea utilizatorilor de Instagram. Fiind o platforma care pune accent pe vizual si reclamele sau postarile trebuie gandite din aceasta perspectiva.
5. Youtube Ads
Youtube are milioane de accesari zilnic si numarul utilizatorilor unici creste de la luna la luna. Este o platforma ce ofera continut video, unul dintre cele mai preferate tipuri de continut din prezent. Oamenii sunt obisnuiti sa obtina totul rapid si nu au rabdare sa citeasca sau sa descifreze ce trebuie facut. Cu un video bine realizat, poti explica in mai putin de 30 secunde care sunt beneficiile colaborarii cu tine.

Cu Youtube Ads iti poti promova video-il sa ajunga direct la potentialii tai clienti. Si daca vei reusi sa rezonezi cu ei, vei avea parte de vanzari ridicate si de mai multi suporteri in mediul virtual.
Sunt multe variante pentru promovarea unei afaceri online, insa nu toate sunt potrivite si pentru tine. De exemplu, Instagram Ads poate fi o optiune excelenta pentru a targeta o audienta tanara (in special pentru firmele din retail). Insa rezultatele nu ar fi la fel de promitatoare daca produsul sau serviciul tau se adreseaza unui alt tip de consumator. Aceeasi regula se aplica pentru toate metodele de promovare: trebuie sa stii cui te adresezi.
Asa ca, inainte de a alege o metoda de promovare online pentru afacerea ta, ar fi de preferat sa faci un profil al consumatorului tau. Trebuie avute in vizor atat date demografice (varsta, educatie, sex, venit etc.) insa si date ce tine de preferintele de cumparare. Este important sa iti cunosti grupul tinta pentru a intelege ce mesaj trebuie sa le transmiti.
Iar la partea cu personalizarea mesajului publicitar, poti apela la specialisti Evident, Skyrol iti sta la dispozitie pentru a te ajuta sa iti cresti afacerea in mediul online. Echipa noastra iti va pune la punct o strategie de promovare personalizata pentru tine, cu rezultate masurabile.
Te invitam sa descoperi chiar acum oferta noastra. Distanta dintre afacerea ta si potentialii tai clienti poate fi micsorata prin intermediul unei campanii de marketing online. De ce sa mai pierzi timpul? Hai sa discutam!
No Comments