
19 aug. Am nevoie de un site pentru afacerea mea?
Ar fi o idee bună să faci un website pentru businessul tău? Da, cu siguranță!
Dacă ai zis “adio” poziției de angajat și te-ai hotărât cu fermitate și entuziasm să îți deschizi o afacere, o să te scutim de ceva timp și îți vom zice clar și concis: AI NEVOIE DE UN SITE. Indiferent de domeniul de activitate și stagiul la care te afli, indiferent de câți angajați ai (sau nu ai), în 2020 nu poți pretinde că ai un business dacă nu există online. Necesitatea unui website este vitală. Și nu orice fel de site, ci unul profesional făcut, care să se plieze pe serviciile tale. Altfel zis, DA, am nevoie de un site pentru afacerea mea.
Ai fi surprins cât de mult contează culorile, fontul și bineînțeles imaginile ce sunt prezentate pe un site—că să nu mai vorbim de text. Dacă aceste elemente sunt coordonate într-o manieră inteligentă, îți pot convinge vizitatorii să devină clienți. Însă asta este o discuție pentru o altă zi.
Revenind la subiectul principal: am nevoie de un site pentru afacerea mea? Iată de ce răspunsul la această întrebare este mereu DA:

Comportamentul consumatorului este fluid și adaptabil la noile tehnologii și la lumea digitală. Dacă acum două decenii televizorul era sursa principală de informațîi de unde aflăm despre noutăți, trenduri, produse ce pot fi achiziționate, o dată cu apariția Internetului, întreg mapamondul și-a schimbat comportamentul de consum.
În prezent, mulți preferă să cumpere produse online pe care le pot cerceta fără restricțîi la orice oră din zi și noapte. Și dacă consumatorii tăi sunt pe net, tu de ce nu ai fi? Refuzând să îți faci un website pentru afacerea ta este că și cum ai refuza să îți crească vânzările și portofoliul de clienți. De ce ai închide astfel de oportunități?
Fă primul pas astăzi: crează un website pentru afacerea ta. Iată 5 motive pentru care răspunsul la întrebarea “am nevoie de un site pentru afacerea mea?” este mereu DA!
MOTIVUL #1 TOATE CĂUTĂRILE ÎNCEP ONLINE.
Majoritatea românilor (mai precis 87% din cei conectați la Internet) din toate categoiriile de vârstă, dețîn măcar un dispozitiv smart (telefon, tabletă, laptop, etc.). Înainte de a face orice tip de achiziție (fie electrocasnice, electronice, haine, vacanțe sau bunuri cu o valoare mult mai ridicată precum mașini, case, etc.) românii vor căuta online. Majoritatea dintre ei vor scrie pe Google câteva cuvinte cheie specifice produsului/serviciului pe care și-l doresc. Unele din ele pot fi cu caracter general, altele mult mai specifice.
Ideal ar fi, ca atunci când oamenii caută produse/servicii care se pliază pe businessul tău, să apară site-ul tău printre primele rezultate. Ba chiar ar fi o idee bună să îți înscrii afacerea și în Google My Business—să apară sediul tău pe hartă. Aceste lucruri NU sunt posibile dacă nu ai un website.

MOTIVUL #2 30% DINTRE CONSUMATOI VOR CHESTIONA CREDIBILITATEA UNEI AFACERI ONLINE FĂRĂ SITE
Fie că vrei să accepți sau nu, însă websiteul tău este o piesă fundamentală în strategia de marketing a afacerii tale. Practic, e variantă virtuală a imaginii pe care vrei tu să o creezi. Oamenii își pot forma o părere inițială, pot citi despre ofertele tale și te pot contacta cu ușurință (email, telefon sau live chat).
Au trecut 20 de ani de la apariția Internetului. Clienții tăi au un set de așteptări de la companiile de unde achizioneaza produse sau servicii. Lipsa unui website va da impresia de lipsa de profesionalism și va diminua din încrederea acordată firmei tale. Altfel zis, gândurile clienților tăi vor fi în această direcție “nici măcar nu a investit într-un site, cine știe ce fel de produse vinde”.
MOTIVUL #3 TE VA AJUTA SĂ IEȘI ÎN EVIDENȚĂ
Fie că ne place sau nu, totul este o competiție, mai ales când vine vorba de bani. Dacă eșți implicat în business-ul tău cu siguranță ai tras un ochi și la concurență. Ei cum se promovează? Ce adiții noi au? Cum vor să atragă clienți?

Dacă ei nu au un website însă tu DA, deja eșți în cursa pentru #1. Nu subestima afinitatea oamenilor față de a face propriile cercetări. Nimeni nu mai acceptă informațîi date pe tavă dintr-un singur canal. Majoritatea consumatorilor vor să citească ei din surse sigure. Și cine poate descrie mai clar și veritabil produsele tale decât tu însuți?
MOTIVUL #4 VEI SCAPĂ DE BĂTĂI DE CAP
Știm că probabil acum ți se pare că un website îți va crea mai multe bătăi de cap, nu că te vor scuti de ele. Însă, dacă știi cum să organizezi site-ul viața ta va fi mult mai simplă atât pentru ține cât și pentru cliențîi tăi.
Știi secțiunea aia cu “Frequently Asked Questions—FAQs”? Sunt o serie de întrebări de bază care se repetă la contactul cu orice client nou. Acestea pot fi legate de program, livrare, tarife, calitate, garanție, etc. De ce să nu creezi o pagină cu răspunsuri standard? Vizitatorii vor citi cu atenție acele răspunsuri și vor reveni către tine doar dacă au nelămuriri.
Dacă ai operatori la call center, cu siguranță le vei eficientiza munca (să le oferi timp să se ocupe de chestiuni mai complexe) doar pentru crearea unei singure pagini web.
Citeste 5 reguli pentru un website de prezentare profesional
MOTIVUL #5 SOCIAL MEDIA ARE LIMITĂRI

Mulți dintre voi veți spune: dar eu am un mic business, sau sunt liber profesionist, de ce am nevoie de un website pentru afacerea mea? Îmi pot desfășura activitatea bine-merci pe Facebook sau Instagram.
Excelent—tu și restul de milioane de utilizatori sunteți pe aceste platforme. Însă nu este îndeajuns ca să te faci remarcat. Nimănui nu-i pasă de pagina ta, postările tale dacă nu au idee că tu exișți. Un post promovat pe Facebook nu o să-ți aducă maximum de potențial pentru afacerea ta. Nu ar fi mai bine să direcționezi vizitatorii pe site-ul tău?
Poate îi convingi să se aboneze la un newsletter, să fie mereu la curent cu noutățile tale.
NU mai funcționează metoda cu postăm 3 poze și 2 rânduri de text și oamenii vor apărea. Competiția este acerbă și nu tebuie lăsat loc erorilor.
Evident, nimeni nu îți poate garanta că doar printr-un website tu îți vei dubla cliențîi și vânzările. Însă este un pas important în această direcție. Fără site, îți tăi singur craca de sub picior. Trebuie să îți permiți să evoluezi.
Cât de dificil este să faci un website pentru afacera ta? Depinde de necesități și de obiectivele propuse. Un site poate fi gratis sau poate costa zeci de mii de euro. Ideea principală este să nu te supra complici de la început și să încerci să pui bazele unui website de calitate.
Știm că nu este simplu, însă de aceea suntem aici. Dacă vei alege să colaborezi cu Skyrol, noi te putem ajuta să faci un website personalizat pentru afacerea ta. În funcție de preferințe, vom stabili un buget realist și tangibil—nu ne place să fim absurzi. Ultimele noastre două proiecte au fost pentru iBuilding și MoniqueFloralDesign.
Ce zici? Ești pregătit să faci un website pentru afacerea ta?
No Comments