fbpx

Ce tip de campanie Google Ads ar fi potrivită pentru tine?

ce timp de campanii Google Ads sunt potrivite pentru businessul tau

Ce tip de campanie Google Ads ar fi potrivită pentru tine?

Ce înseamnă Google Ads și de ce ai avea nevoie de acest serviciu?

Care tip de campanie Google Ads ar fi potrivită pentru afacerea ta? Dacă ești în căutarea de opțiuni pentru promovarea firmei tale în mediul online, cu siguranță ai dat și peste conceptul de Google Ads. Orice “internaut” știe de motorul de căutare Google, practic el este portița noastră către oceanul de informații disponibile pe internet. 

Fiind un gigant în lumea virtuală, Google a învățat cum să monetizeze fiecare căutare, fiecare click și îți poate citi și gândurile uneori. Cum? Prin Google Ads. Simplistic definit, Google Ads îți oferă cale de acces la ce anume caută clienții tăi pe Internet. În funcție de aceste “cuvinte cheie” tu îți poți alege grupul țintă și să le oferi reclame personalizate. Este un concept inteligent, fiindcă tu îți prezinți serviciile și/sau produsele doar acelor oameni care au arătat un interes în ele. În teorie, vei salva bugetul de publicitate și crește volumul vânzărilor. 

skyrol-promovare-google-search-ads4679

Sună aproape prea frumos ca să fie și adevărat, nu? Ca de obicei, lucrurile nu sunt în aria de “alb” sau “negru”. Într-adevăr, Google Ads îți poate spori volumul vânzărilor exponențial. Nu doar atât, însă te poate poziționa printre primele opțiuni în cadrul unor căutări (în funcție de scorul reclamei tale). 

De exemplu, să spunem că tu vinzi produse de patiserie în Iași și țînând cont de noile circumstance (COVID-19), vei livra comenzi și la domiciliu. Poate faci și un discount, în funcție de cantitatea comandată. Oferta asta sună foarte bine pentru cineva care vrea prăjituri/torturi și evident care locuiește în Iași. Așadar șansele că o astfel de persoană să dea click pe anunțul tău este mult mai ridicată în comparație cu un individ din Bucureșți care caută accesorii auto.

Google Ads este o opțiune pentru multe business-uri și dacă este folosit coespunzator, îți poți transfoma veniturile în doar câteva luni. Însă, înainte de a alege această metodă de promovare, ia în considerare TREI elemente importante și anume:

skyrol-promovare-google-display-ads6
  1. Ai nevoie de un website. Pe lângă faptul că un website de calitate te ajută să pari  profesionist în ochii clienților tăi, acesta va contribui enorm la construirea brandului tău. Prin reclamele Google Ads, îți aducii cliențîi pe site-ul tău, la produsele tale, la serviciile tale. Poate îi vei convinge să se aboneze și la un newsletter!
  2. Creează un landing page potrivit profilului clienților tăi. Okay, anunțul tău le-a stârnit interesul, au dat click, ajung pe site-ul tău. Acum ce urmează? Partea și mai grea: să îi convingi să cumpere. Textul, imaginile, formulările, totul contează. Nu îți stresa cliențîi, oferă-le informațiile într-un mod clar și concis și fă-le ușor să te contacteze sau să cumpere.
  3. Ai nevoie de un buget considerabil. Competiția pentru cuvinte cheie este ridicată, mai ales cele care se monetizeaza ușor. Așadar, nu porni campanii Google Ads cu un buget de 400 de lei/luna de exemplu. Ăștia sunt bani pe care îi poți utiliza pentru o testare scurtă a audienței tale, însă sub nicio formă nu îți poate aduce vânzări sau rezultatele pe care ți le doreșți.

Nu este nimic neinregula dacă ai un buget mai mic pentru promovare. Însă, asta înseamnă că tebuie să schimbi și canalul (i.e. Facebook). Este foarte important să ai o strategie bine pusă la punct înainte de a face orice pas. Deseori este indicat să se testeze puțin apele pentru a putea estima corect următorii pași.

Îți recomandăm să descoperi 8 motive pentru a alege reclame pe Facebook!


Care sunt opțiunile tale pentru campaniile Google Ads?

Acum că am iterat câteva dintre avantajele Google Ads, este timpul să vorbim despre campaniile pe care le putem alege. De reținut: NU toate campaniile sunt potrivite pentru afacerea ta. Depinde mult de domeniul de activitate, ofertă, locație, inclusiv servicii.  De exemplu, dacă vinzi piese pentru utilaje agricole, camioane, inclusiv utilaje industriale, poate Google Ads nu ar fi canalul de promovare de ales. De regulă, Google se adresează consumatorului individual, nu se încadrează tocmai pentru B2B. 

tip campanie google ads

Care sunt opțiunile tale pentru Google Ads? Cei de la Google au încercat să simplifice alegerile pentru ca serviciul lor să fie mai ușor de înțeles și manevrat. Practic poți opta pentru diferite campanii, în funcție de obiectivele tale:

  • Vânzări — altfel zis, vrei să creșți volumul vânzărilor. Aici vei avea nevoie de un landing page (LP) foarte bine pus la punct. 
  • Atragere clienți — vrei să stârneșți atenția unor potențiali clienți. O idee ar fi să începi cu o ofertă, un mic discount și poate să-i convingi să se aboneze la newsletterul tău. 
  • Trafic pe site — un pas extrem de important (și dificil de obținut) este să îți creșți site-ul organic în motorul de căutare. Unul din factorii care contribuie la îmbunătățirea poziției tale în Google este traficul și timpul pe care îl petrec oamenii pe site-ul tău.
  • Brand awareness — de multe ori oamenii nu cumpără produsul, ci brandul. Dacă reușești să asociezi firma cu anumite calități dorite de clienții tăi, ai mai multe șanse de success. Poți demara campanii de band awareness prin a-ți educa publicul țintă în ceea ce privește activitățiile în care eșți implicat (i.e. susținere ONG-uri).
  • Promovare aplicații mobile — nu cred că mai este necesar să evidențiem importanța telefoanelor mobile de zi cu zi. Dacă ai dezvoltat o aplicație mobilă faină pt afacereea ta, ACUM e momentul să o promovezi.
  • Custom — tu alegi obiectivul, în funcție de ce vrei să obții.

Care sunt următorii pași?

Așadar, acum iîți este mai ușor să identifici ce tip de campanie Google Ads îți va aduce rezultatele dorite.. În funcție de campania aleasă, îți vei putea crea și anunțurile și grupa pe produse sau servicii. Nu este simplu să pui la punct o campanie Google Ads care să genereze rezultate și să îți monetizeze efortuile. Dacă este prima oara când vei face astfel de campanii, trebuie să ții cont că este vital să incluzi și o perioadă de testare. Nu vei ști ce să optimizezi dacă nu testezi!

Chiar dacă la început ți se va pare că pierzi bani, este o investiție pe care o vei recupera în timp și cu PROFIT. Având în vedere că Google Ads cere bugete mai mari, nu ar strica să începi cu precauție, să testezi și să îți înțelegi audiența înainte de a demara campanii mai complexe.

Pentru un începător toate aceste informații pot fi copleșitoare și este necesar de mult timp pentru a stăpâni o bază. Uneori oamenii nu dispun de acest timp și preferă să apeleze la specialișți.

Această alegere îți poate permite ție să te concentrezi pe alte activități benefice afacerii tale (întâlniri cu clienții, negocieri contracte, etc.). Skyrol îți poate fi de ajutor pentu a pune la punct campanii Google Ads personalizate pentru serviciile și nevoile tale. 

Echipa noastră de specialișți îți va face o evaluare inițială și vor reveni cu o ofertă (inclusiv sugestii de promovare). Bineînțeles, înainte de a demara astfel de activități, trebuie să te asiguri că ai un site bine pus la punct. Degeaba au reclamele efect dacă odată ajunși pe site-ul tău clienții tăi nu pot cumpără. 

Vrei să alegi un tip de campanie Google Ads, însă nu eștii încă sigur ce anume ți s-ar potrivi? Te invităm să ne contactezi chiar acum. De restul ne vom ocupa noi!

No Comments

Post A Comment