04 sept. De ce să investești în reclame plătite pe facebook?
Postări organice vs reclame plătite pe Facebook
Despre popularitatea platformei de socializare Facebook, nu cred că mai este nevoie să vorbim. În cei 16 ani de activitate, acest site a ajuns să culeagă peste 2.7 miliarde de utilizatori și este disponibilă în 111 limbi. Altfel zis, dacă ai vreun dispozitiv smart în posesia ta, cu siguranță ai auzit de această aplicație.
Nu doar atât, însă sunt șanse foarte mari să ai un cont pe Facebook și să fi pierdut ore bune dând scroll prin newsfeed. Practic, asta este scopul principal al acestui site: să ne învețe comportamentul, ce ne place, ce nu ne place, ce ne captează atenția, ce ne plictisește în doar câteva secunde, etc. De ce? Ca să poate monetiza datele obținute. Deși sună a teorie a conspirației, la finalul zilei, pentru Facebook, noi suntem doar niște date.
Evident, acestea nu au nicio valoare dacă nu sunt interpretate corespunzător. Însă, la compania Facebook, clar, sunt specialiști în măsură să creeze algoritmi complecși ce pot preconiza anumite comportamente. Într-o manieră mai simplificată vei putea analiză și tu acești factori (i.e. engagement) dacă vei face reclame plătite pe Facebook. Însă, ajungem la partea asta mai târziu.
Așadar, de ce să investi în Facebook Ads? Ce este neînregulă cu postările organice?
În primul rând, vrem să clarificăm din start că reclamele plătite pe Facebook nu sunt cheia succesului și dacă ai investit în 3 postări plătite, gata, vei fi inundat de clienți și telefoane. În al doilea rând, postările plătite NU exclud pe cele organice. De regulă este nevoie de un mixt plăcut între cele două variante.
Este foarte adevărat că postările organice nu vor aduce același tip de interes și activitate ca reclamele plătite. De ce? Fiindcă cele organice ajung doar la cei care îți dau follow la pagină (să zicem că ai 100). Din aceștia POATE 10% ar trece cu vederea prin postarea ta și din acești 10% poate 5% ar avea o reacție. Deci, numerele scad considerabil.
Nu doar atât, însă Facebook își schimbă algortimele în funcție de preferințele oamenilor. Altfel zis, dacă ai un low engagement la postări, pe viitor va fi și mai rău. Aici intervin reclamele plătite pe Facebook. Cârcotașii ar zice că doar așa mai ai o șansă, însă nu este mereu chiar așa.
Investești în reclame pe Facebook? Dacă nu, ar fi timpul să începi!
Înainte de a te pierde în cele nspe mii de opțiuni disponibile în materie de publicitate online, trebuie să te întregi: Ce anume vreau să obțin? Care este scopul acestor campanii? Este esențial să ai obiective clar definite pentru a le putea sprijini. Altfel, vei plăti mulți bani în tot ce e sclipitor și sună bine.
O pagină business pe Facebook trebuie întreținută, atent crescută și să stârnească interesul. Asta înseamnă și postări organice, la subiect și care să le dea un reminder celor care te urmăresc că ai pregătit lucruri faine. Dacă ai o oferta interesantă la un anumit produs/serviciu, atunci merită să investi într-o reclamă. Discutăm în rândurile următoare ce avantaje îți aduc Facebook Ads.
Știm că este complicat pentru un business (mai ales la început de drum) să aleagă o strategie de marketing eficientă și care i s-ar potrivi 100%. Realitatea este că acest lucru este aproape imposibil fără o pre-testare. Trebuie să obții date, să îți înveți tiopologiile de clienți în mediul online. Unde își petrec ei timpul? Ce le place să vizioneze? Ce îi determină să cumpere?
Pocesul poate fi destul de complex mai ales dacă vrei să îți personalizezi reclamele în funcție de clienții tăi. Însă nu te lăsa copleșit de volumul mare de informații. Cu răbdare, le vei descoperi sensul și vei învață ce i se potrivește firmei tale și ce nu.
Revenind la varianta de pre-testare a audienței. Facebook este un mediu excelent pentru a face asta. Sunt unele statistici care te vor ajuta foarte mult atunci când vei lansa o campanie full. Așadar primul pas este să lansezi o campanie de pre-testare—dai boost la un post care consideri tu că ar fi pe profilul clienților tăi. Lasă să ruleze pentru o anumită perioadă (gen 2 săptămâni) și urmărește cu mare atenție comportamentele celor care au vizionat postarea.
Cine a dat like/comment? De unde sunt cei care interacționează? Ce dispozitive folosesc? Care este % dintre femei și bărbați? Care este intervalul de vârstă? La ce ore sunt ei cei mai activi?
O dată ce ai o bază și știi cam ce așteptări au potențialii tăi clienți, poți să investești în reclame plătite pe Facebook puțin mai serios. Ai fi surprins ce rezultate frumoase poți avea dacă știi cum să te adresezi celor care sunt potențiali interesați de produsele/serviciile tale.
De ce este avantajos să investești în Facebook Ads?
Dacă nu te-am convins până acum că Facebook este o platformă de lansare excelentă, uite îți mai dăm încă 3 motive pentru care să investești în reclame plătite pe Facebook:
- Buget de promovare mai redus. În comparație cu Google Ads, Facebook este mult mai accesibil. Deși în ultima perioadă ei fac eforturi să își ridice statutul și prețurile, pentru moment, Facebook Ads este acceptabil la preț (i.e. poți avea campanii cu un buget de 400 lei/luna)
- Excelent canal pentru brand awareness. Vrei să ieși în evidență față de competiție? Facebook Ads este un mediu excelent pentru asta. Vei primi like-uri, commenturi la pagină, crescând activitatea în general, care duce și la creșterea popularității brandului tău.
- Colectezi date esențiale despre audiența ta. Cu fiecare reclamă plătită ești mai aproape de a îți înțelege cumpărătorii. Și dacă resusesti să îi înțelegi, atunci le poți serviciile/produsele în manieră pe care o vor ei.
Motive de a investi în reclamă plătită pe Facebook sunt mult mai multe, însă cel mai important este înțelegerea audienței. Aceste date sunt absolut vitale pentru orice business care vrea să exceleze în mediul online. Nu știi de unde să începi? Noi te putem ajuta. Tot ce trebuie să faci este să ne contactezi și unul dintre specialiștii noștri îți va explica mai bine cum ar putea Facebook Ads să te ajute. Hai să discutăm!
No Comments