15 oct. Magazin online profesional: ce înseamnă și de ce ai nevoie
Cum identifici o ofertă bună de magazin online profesional?
Din martie și până în prezent, s-a validat importanța mediului online pentru succesul unei afaceri. COVID-19 și-a lăsat amprenta (și încă o face) asupra modului în care interacționăm atât la nivel personal cât și profesional. Însă, asta nu înseamnă că nu te poți adapta.
Mai precis, să îți transferi afacerea și în mediul digital.
Sigur, ușor de zis greu de făcut. Unele domenii de activitate chiar nu permit o astfel de tranziție, cel puțin nu în totalitate. Dar pentru departamentele care pot fi “mutate” virtual (i.e. marketing, vânzări, customer service) ar trebui să ai câteva strategii pregătite. În fond, mai toată lumea are access la un laptop și o conexiune de Internet și angajații tăi pot învață să lucreze eficient și de acasă.
Cel mai important este știi că poți activa online indiferent de circumstanțe. Evoluția virusului nu prea ne da speranțe de a reveni la normalitate și există posibilitatea unei noi carantine. Însă, dacă tu ai propriul magazin online profesional, îți vei putea desfășura activitatea fără probleme.
Merită să investești în imaginea virtuală a firmei tale și să îi consolidezi poziția în spațiul digital. Desigur, nu este ușor (mași ales că și competiția va face la fel), însă trebuie luate măsuri în această direcție. Primul pas este crearea unui magazin online profesional pentru business-ul tău. Ce anume face acest magazin online să fie “profesional”?
5 semne că ai găsit o ofertă de magazin online profesional
1 Este personalizat pentru businessul tău. Dacă tu vinzi produse bio nu doar că vrei să transimti mesajul asta clar, dar vrei că întreg magazinul să fie în concodranță cu produsul tău. Culorile, fontul, imaginile alese pot face diferența dintre calitate și kitch.
2. Este structurat într-o manieră logică. Niciun client nu vrea să își irosească timpul încercând să găsească produsul pe care și-l dorește. Întreagă structură a magazinului trebuie să fie clară, simplă și să faciliteze cumpărăturile. În fond, scopul tău este să vinzi, nu? Așadar, este necesar un meniu simplu și vizibil, filtre utile, o bară de căutare la îndemână (un search page funcțional) poate chiar și includerea unor module extra (i.e. wish list).
3. Descriere, preț și stocul prodului. Poate sună extrem de banal, însă nu poți să ai un magazin online profesional dacă produsele incluse nu au o descriere, un preț și un stoc expus. Nimic nu poate fi mai frustrant pentru clientul tău decât să facă o comandă și să i se spună că produsul nu mai este pe stoc sau că prețul diferă.
4. Metode de plată multiple. Trăim în era tehnologiei. Unii oameni poate preferă să plătească la livrarea coletului, însă alții poate nu vor să își bată capul cu a păstra banii cash. Trebuie să oferi diverse metode de plată, inclusiv la intermediari gen Paypal, Payoneer etc.
5. Este 100% funcțional. Asta înseamnă că actualizează în timp real prețul și stocul de produse, că toate comenzile efectuate vor fi procesate, că sistemul de plăți emailing, facturare, etc., funcționează fără probleme.
Tu vrei să-i ușurezi viață potențialului tău client nu să-l zăpăcești de cap. Așadar, un magazin online profesionist trebuie să fie simplu de înțeles, ușor de navighat și cel mai important adaptat pentru nevoile afacerii tale. Aici intervin și elemente de design, grafică și conținut.
De ce ai nevoie de un magazin online profesionist?
Simplu: atât pentru a avea o “plasă de siguranță” pentru viitoarele circumstanțe cât și a scapă de intermediari. Dacă ai propriul magazin online (pentru care plătești doar o găzduire, nicidecum mii de euro pe chirie), îți poți redresa businessul și supraviețui acestei perioade de criză cauzată de pandemie. Ba poate chiar îți consolidezi și poziția brandului tău pe piață. Pe termen lung ai doar de câștigat.
Conform studiului realizat de GePec în 2019 privind comerțul în România, în 2019 s-a înregistrat o creștere cu 30% a cumpărăturilor efectuate online. În medie, românii au cheltuit în jur de 12 milioane de euro pe zi, cumulând la $4.3 miliarde pe an. Cu toate acestea, noi ne situăm pe penultimul loc în EU, ceea ce înseamnă că e-commerce-ul este încă în faza de creștere.
Categoriile principale de interes pentru români sunt:
- Fashion: comenzi medii de 186 RON
- Iteme pentru copii: comenzi medii de 257 RON
- Pet shop: comenzi medii de 187 RON
- Cărți, muzică și fime: comenzi medii de 119 RON
Mai mult decât atât, multe dintre aceste produse sunt achiziționate de pe mobil. Altfel zis, este imperativ ca site-ul tău să fie mobile friendly. Sunt mai multe categorii de produse care se numără pe lista de favorite ale românilor. Așadar, este loc pentru orice business să se dezvolte. Trebuie doar determinare și muncă.
Unde poți găși oferte interesante pentru crearea unui magazin online profesionist?
Sunt multe firme de webdesign care sunt specializate și pe comerțul electronic. Cu o căutare pe Google, sigur vei da peste zeci de variante. La final, va trebui să o alegi pe cea care se pliază cel mai bine pentru firma ta și bugetul alocat.
Skyrol te poate ajuta să te bucuri de un magazin online profesionist în mai puțin de 30 de zile. În funcție de preferințe, module alese cât și de complexitatea site-ului se va stabili un preț exact și un deadline realist. Noi operăm cu transparență 100%. Vei ști exact ce îți vom oferi și pentru ce plătești. Citește aici oferta noastră pentru creare magazin online.
Credem că îți putem fi parteneri de nădejde. Împreună putem crește frumos și să avem rezultatele dorite. Contactează-ne chiar acum pentru mai multe detalii!
No Comments