Orice deținător de laptop, tabletă, pc sau smartphone efectuează zeci de căutari pe Google zilnic. De la o simplă întrebare precum “cât este ora în …” până la căutări aprofundate pe un anumit subiect, Google a devenit o parte importantă din viețile noastre (pentru unii chiar o anexă). Ba chiar poate ne-a salvat și de la o situație neplăcută: nu reușeam să găsim un loc specific (direcții pe Google maps) sau voiam să traducem un cuvânt din română în altă limbă (Google translate).
A devenit instinctual să ne folosim de acest motor de căutare. Google este cu mult înaintea competitorilor săi (Bing, Yahoo, Duck Duck Go și alții) acaparând aproximativ 90% din piață. Altfel spus, 90% din căutarile efectuate zilnic, sunt făcute pe Google (aproximativ 3,5 miliarde de căutări).
Ce înseamnă de fapt aceste cifre? Înseamnă că dacă firma ta nu se face evidențiază pe Google, practic șansele de reușită sunt inexistente. Într-o lume în care mediul online se extinde cu pași repezi, singurul mod în care vei putea să te menții relevant este dacă înveți să te adaptezi la noile cerințe.
Poate zici că aceste concepte sunt de-a dreptul fataliste și că nu prezența online este cea importantă. Unii clienți chiar preferă contactul real și un departament de servicii clienți bine pus la punct va combate orice cautare pe Google. Din păcate, lucrurile nu stau chiar așa.
Sigur, magazinul de la colțul străzii cel mai probabil nu are nevoie de prezență în mediul online. Însă, tu ce îți dorești de la afacerea ta? Să fie una de cartier sau să se bucure de expunere națională? În continuare vom explica de ce promovarea pe Google este esențială pentru a maximiza succesul business-ului tău.
Cât de des este folosit Google de români? Merită investit în promovare Google Search Ads?
Până acum ne-am lamurit că nu se poate ignora prezența pe acest motor de căutare. Însă, potențialii tăi clienți utilizează Google zilnic? Răspunsul este unul singur: DA!
Conform unui Raportului Google Consumer Barometer, în România, acest motor de căutare este folosit de 90% dintre românii conectați la Internet. Majoritatea căutărilor pe mobil sunt realizate de tineri cu vârste între 18 – 25 de ani ce au transformat smartphone-ul în asistentul lor personal. Așadar, Google este extem de important și pentru clienții români pentru aproape toate grupele de vârstă (18 – 60 ani).
Cum poți folosi Google Search Ads în beneficiul afacerii tale?
Excelent! Până acum putem afirma că românii folosesc Google și fac multe căutari pe acest site. Însă cum te ajută asta pe tine? Răspuns: mai mult decât ți-ai imagina!
Fluxul cel mai mare de clienți (adică 80% din click-uri) vin de la primele 3 rezultate pe Google. Să spunem că tu cauți “cele mai bune service-uri din Cluj-Napoca”. Interesul tău va fi acaparat de primele 3 site-uri și ele se vor bucura de cei mai mulți clienți.
Însă, ca să ocupi poziții de numarul 1,2 sau 3 în pagina de rezultate Google (pentru anumite cuvinte cheie), trebuie MULTĂ muncă și MULTĂ răbdare. Rezultatele organice (cele fără reclamă), durează multe luni de zile și o echipă de profesioniști în spate (uneori chiar și peste un an dacă vei targeta un cuvânt cheie foarte competitiv). Afacerea ta își permite să amâne vânzările cu un an?
Din fericire există o alternativă: GOOGLE ADS. Uneori nu este nevoie să astepți luni bune ca oferta ta să ajungă la clienții potriviți. Poate ai anumite servicii sau produse valabile doar un sezon, nu te-ar ajuta cu nimic ca site-ul tău să apara printre primele in lunile de toamnă daca produsele tale își au utilitate doar pe timp de vară.
Google Ads este o alegere la îndemână dacă vrei să câștigi cât mai mulți clienți într-un timp cât mai scurt. Însă, ai nevoie de campanii bine puse la punct, de anunțuri compuse inteligent și bineînțeles, de o pagină de produs scrisă perfect pentru clienții tăi.
Echipa Skyrol te va ajuta cu toți acești pași și specialiștii noștri pe Google Ads îți vor prezenta alternativele optime pentru afacerea ta. Însă, trebuie să ții cont că acest tip de reclamă presupune un buget mai generos în comparație cu alte variante de promovare online (i.e. Facebook, Instagram etc.).
De aceea vom avea o discuție preliminară și vom analiza cu atenție afacerea ta înainte de a crea o strategie personalizată. Haide să discutam chiar acum!